ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ

Το Ψυχοπαιδαγωγικό Πρόγραμμα είναι μια μορφή εξατομικευμένης παρέμβασης που αποσκοπεί στην ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών και γνωστικών δεξιοτήτων, ανάλογα με τις ελλείψεις ή τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το κάθε παιδί. Αφορά παιδιά και εφήβους με αναπτυξιακές διαταραχές (διαταραχές αυτιστικού φάσματος, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα, νοητική υστέρηση κ.λ.π.) συναισθηματικά προβλήματα ή και προβλήματα συμπεριφοράς. Μετά τη διεξαγωγή λεπτομερούς αξιολόγησης, οργανώνεται πρόγραμμα το οποίο αντιστοιχεί στις ανάγκες του κάθε παιδιού οι οποίες μπορεί να αφορούν:

• την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (δεξιότητες διαλόγου, τρόπος δόκιμης προσέγγισης παρεών συνομηλίκων, κατανόηση προθέσεων τρίτων)
• την αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών στο σπίτι ή στο σχολείο και την οριοθέτηση
• την συναισθηματική αγωγή (αναγνώριση, δόκιμη έκφραση συναισθημάτων, αντιμετώπιση ενδογενών συναισθηματικών δυσκολιών όπως είναι ο φόβος, το άγχος αποχωρισμού, ο θυμός)
• την απόκτηση θετικής εικόνας του εαυτού και ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
• την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων ανάλογα με την ηλικία του κάθε παιδιού και τη γενίκευση τους σε διαφορετικούς χώρους και πλαίσια.

Οι παραπάνω στόχοι επιτυγχάνονται με την διαμόρφωση δομημένων δραστηριοτήτων, την διεξαγωγή δομημένου και ελέυθερου παιχνιδιού. Σημαντικό στοιχείο του ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος είναι η οργάνωση της συνεδρίας με οπτικοποιημένο πρόγραμμα και με σύστημα ευκαιριών, το οποίο αποσκοπεί στην καλύτερη συνεργασία και οριοθέτηση του παιδιού κατά τη διάρκεια του μαθήματος καθώς και στη γενίκευση των δεξιοτήτων και του τρόπου λειτουργίας στο σπίτι.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για το ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα και τις υπηρεσίες μας. Η πρώτη συνάντηση είναι δωρεάν!


ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ
Τι είναι η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση;
Η Ψυχοπαιδαγωγική Παρέμβαση στοχεύει στην προαγωγή της ψυχικής υγείας του παιδιού, στη βελτίωση της συμπεριφοράς και της επικοινωνίας του, στην αποδοχή ορίων, στη συγκέντρωση προσοχής, στην έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων και στην απόκτηση μιας καλής εικόνας εαυτού.
Ποιοι χρειάζονται ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση;
Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση χρειάζονται παιδιά που παρουσιάζουν:

• Ενδογενείς συναισθηματικές δυσκολίες όπως θυμό, άγχος αποχωρισμού, φόβο, δυσκολία στο να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους και να αντιληφθούν τα συναισθήματα των άλλων καθώς και χαμηλή αυτοεκτίμηση
• Διαπροσωπικές δυσκολίες, όπως δυσκολίες στην επικοινωνία, στην κατανόηση και έκφραση συναισθημάτων αλλά και μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες
• Προβλήματα συμπεριφοράς, όπως λόγου χάριν δυσκολία στην τήρηση κανόνων, στην αποδοχή ορίων και συνεπώς στην ένταξη στην ομάδα, καθώς και αντικοινωνική συμπεριφορά
• Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα