ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ

ΛΟΓΟ θερα Π Α Ι Ζ Ω

Αθηνά Τέστ, Ειδικό παιδαγωγικό, Λογοθεραπεία, Εργοθεραπεία, Ψυχοπαιδαγωγικό, Συμβουλευτική γονέων. Συνεργαζόμαστε και με τον ΕΟΠΥΥ.
Δωρεάν Πρώτη Συνάντηση!


ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΑΙΖΩ

Καλωσορίσατε στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΛΟΓΟθεραΠΑΙΖΩ! Το κέντρο δημιουργήθηκε το 2024 σε έναν πλήρως ανακαινισμένο χώρο στο Παγκράτι. Με πολλή υπομονή και ατέρμονη αγάπη για τη δουλειά μου, σας περιμένω μαζί με μια ομάδα από εξειδικευμένους και άψογα καταρτισμένους θεραπευτές, για να στηρίξουμε ουσιαστικά και με αποτελέσματα το κάθε παιδί που έχει ανάγκη την βοήθειά μας.


Μέσα από συνεχή εποπτεία και ανάδραση, παρακολουθούμε την πρόοδο κάθε παιδιού και προσαρμόζουμε τη θεραπεία ανάλογα. Κατανοούμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των γονέων και δημιουργούμε εξατομικευμένα πλάνα παρέμβασης. Στόχος μας είναι η γενικευμένη ανάπτυξη δεξιοτήτων και η επιτυχής ένταξη στο περιβάλλον του παιδιού.


Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί το ταλέντο και τη δυναμική κάθε παιδιού, γιατί στο ΛΟΓΟθεραΠΑΙΖΩ, πιστεύουμε πως όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν και να ανθίσουν!


ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ


1. Τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες;

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες, αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών (Παντελιάδου, 2011). Ο όρος «μαθησιακές δυσκολίες» είναι ένας όρος «ομπρέλα» και χρησιμοποιείται για να περιγράψει πολυποίκιλες δυσκολίες που συναντά ένα παιδί σχολικής ηλικίας στο γραπτό λόγο, συγκεκριμένα στους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής, της ορθογραφίας και της αριθμητικής.

Οι μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζονται κατά τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, όταν ένα παιδί δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Ωστόσο, από την προσχολική ακόμη ηλικία μπορούμε να παρατηρήσουμε κάποια στοιχεία που αποτελούν ενδείξεις ότι το παιδί μπορεί να παρουσιάσει αργότερα μαθησιακές δυσκολίες.

Αν αυτές εντοπιστούν εγκαίρως και αντιμετωπιστούν κατάλληλα, μπορούμε να προλάβουμε τη σχολική αποτυχία και τα αρνητικά συναισθήματα που συχνά τη συνοδεύουν. Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία του παιδιού, τόσο πιο δύσκολη είναι η αντιμετώπιση των δυσκολιών του, τόσο στο μαθησιακό όσο και στον ψυχολογικό τομέα.

2. Τι διαφορά έχουν οι Γενικές Μ.Δ. και οι Ειδικές Μ.Δ.;

Η Γενικές Μ.Δ. αναφέρεται σε δυσκολίες περισσότερο γενικευμένες που αλληλοκαλύπτονται μεταξύ των μαθησιακών τομέων (ανάγνωση, κατανόηση, μαθηματικά, ορθογραφία, γραπτή έκφραση) αλλά και στο προφορικό επίπεδο, ενώ το παιδί εμφανίζεται ανώριμο στις δεξιότητες που αναμένονται για την ηλικία του. Παιδιά που αναμένεται να εμφανίσουν γενικές μαθησιακές δυσκολίες είναι εκείνα που έχουν διαγνωσθεί με αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός, Asperger κ.α) ή κινητικές διαταραχές, με νοητική υστέρηση, με διαταραχή ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα), έχουν συναισθηματικές διαταραχές ή είναι αλλόγλωσσα.

Οι Ειδικές Μ.Δ. περιλαμβάνουν δυσκολίες όπως η δυσλεξία, η δυσγραφία, η δυσορθογραφία και η δυσαριθμησία. Το κυριότερο διαγνωστικό κριτήριο για τις Ε.Μ.Δ. είναι η απόκλιση μεταξύ του νοητικού δυναμικού και της σχολικής επίδοσης.

Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες δεν οφείλονται σε νοητική ανεπάρκεια, διαταραχές συναισθήματος, σχολικά κενά ή περιβαλλοντικές στερήσεις. Είναι εγγενείς, δηλαδή χαρακτηρίζουν ένα άτομο από τη γέννησή του μέχρι το τέλος της ζωής του και οφείλονται σε νευροεγκεφαλικές βλάβες, ενώ παρούσα είναι και η κληρονομική προδιάθεση.

Η διάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών γίνεται από την Τρίτη δημοτικού και μετά, έτσι ώστε να έχουν κατακτηθεί οι βασικοί τομείς ανάγνωσης και γραφής. Ενώ από την προσχολική ηλικία μπορεί να υπάρχουν σημαντικές «ενδείξεις» που μπορεί να θέσουν το παιδί σε επικινδυνότητα για εμφάνιση μεταγενέστερων Μαθησιακών Δυσκολιών. Στο χώρο της πρώιμης παρέμβασης δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον αναπτυξιακό χαρακτήρα των μαθησιακών δυσκολιών. Αυτό σημαίνει πως η βασική διαταραχή υπάρχει από την προσχολική ηλικία και στη συνέχεια μετεξελίσσεται σε μαθησιακή διαταραχή ή δυσκολία.

3. Οι Ειδικές Μ. Δ. είναι κληρονομικές;

Η αιτιολογία δεν είναι γνωστή. Υπάρχει η υπόθεση ότι οφείλονται σε όποια δυσλειτουργία στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα. Σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει κληρονομική βάση (κάποιο μέλος της οικογένειας έχει παρόμοιες δυσκολίες) και σε άλλες υπάρχει συγγενής αιτιολογία (συμβάντα κατά την κύηση ή τον τοκετό).

Οι Ε.Μ.Δ. είναι εγγενείς στο άτομο, δηλ. χαρακτηρίζουν (ή όχι) ένα άτομο από τη γέννησή του μέχρι το τέλος της ζωής του. Δεν εμφανίζονται ξαφνικά κάποια στιγμή και δεν εξαφανίζονται μετά από χρόνια.

Νέα ειδοποίηση

x

ΑΘΗΝΑ ΤΕΣΤ

ΑΘΗΝΑ ΤΕΣΤ τώρα στο ΛΟΓΟθεραΠΑΙΖΩ